Invitat în Bucureşti

zebroid 2

Image by kibuyu via Flickr

După şase ediţii oficiale (şi una neoficiala) ale Business Hour Meetup, formatul pe care am creat in primavara anului trecut, mi-a fost cerut de echipa cu care lucrez să vorbesc chiar eu, să vorbesc despre “ceea ce fac.”

Ce să spun, oricum … fac o mulţime de lucruri …

Apoi impreuna am tras de socoteala şi am definit mai bine tema, care va fi “online, noul offline?”. O întrebare deschisă, în scurt, cu un răspuns destul de articulat.

Cei care mi-au urmat a lungul anilor ştiu că am plecat dintr-o lunga experienta de proiectant de sisteme informatice  pana am ajuns la consultanta de afaceri. O cale riscantă dacă nu ar fi fost de două evenimente care au marcat profund cursul povestirii.

Primul eveniment a fost impactul ocazional cu LinkedIn, retea de afaceri sociale, luata iniţial ca una dintre cele multe motoare de cautare pentru profesionisti, pentru a înregistra propiul CV-ul. După mai mult de trei ani şi jumătate de “militantism”,  opinia mea este alta şi a devenit convingerea că reţelele sociale sunt la nivel global, instrumentul cu cel mai mare ecou  în acest moment pentru IMM-urile şi, într-o oarecare măsură, forţă motrice cea mai mare pentru acest sector.

Naşterea şi de dezvoltarea proiectului Business Hour a avut loc datorită partenerilor mei esenţiali din România, eCore, care intr-o după-amiază de acum doi ani au bătut la usa biroului meu vechi din Bucureşti, B-dul Decebal, pentru consiliere cu privire la un proiect / produs / serviciu de al lor. Simpatie reciprocă s-a transformat în considerare şi, pas cu pas, în contact frecvent.

Al doilea eveniment a fost intalnirea cu e-commerce, care au avut loc în august 2009, datorită prietenilor mei de la Express Apartments, cu care încă colucrez şi eu, care in mod  inevitabil mi-au aruncat in acest domeniu. Efectuarea de publicitate pentru inchiriere apartamente pe termen scurt mi-a permis să vad cu ochii mei, să ating, toate instrumentele de web marketing  actuale, de la PPC, SEO, la afilieri, la blog-uri, la pagini fan …

Destula teorie, pe scurt: a fost timp pentru a pune în practică tot ceea ce am studiat şi a văzut în doisprezece ani de viaţă de lucru. Clar: pentru a pune în practică de către mine însumi, punând faţă şi inima mea in tot ce fac.

Joi voi vorbi despre asta. Nu voi face o retrospectivă despre mine. Din contra, voi spune punctul de vedere pe care l-am în acest moment al drumului şi în sfarsit zic  “Online este viitorul offline.” Sfatul meu este ca se pot hibridiza business-urile offline existente, pentru că in afara reţelei i, mai exact, in afara reţelelor sociale, nici o piaţă va supravieţui.

Fotografie? Este un “zorse“, un hibrid de cal şi zebră, care exista în natură.

Rispondi

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo di WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione /  Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione /  Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione /  Modifica )

Connessione a %s...